Torsdag it is!!!!

Och min torsdag morgon är det jag och Zakk från Black Label Society som hänger på spotify. Vem blir inte glad av att lyssna på honom liksom ;).



Hur gick gårdagens kroppsscanning då?? Vädligt intressant var det, det tyckte både jag och Fred. Och både han och jag blev nog lite förvånade av att våra kroppar var i så pass bra skick som den var. Vi fick inte med oss papperna hem där alla % och tester stog men vi har försökt att komma ihåg det viktigaste allafall.

Mitt BMI var 20.1. Det visste jag sedan tidigare. Från att ha haft en BMI på 25 för 7 år sedan så är 20,1 jäkligt bra
Men det som var intressant var min förbränning. Den var väldigt hög i viloläge så skulle jag till exempel börja ta raska promenader igen runt 3,4 gånger i veckan skulle förbränningen öka ännu mera. Men det var kul att veta och bra med för den delen.

Kroppsfettet fördelat på kroppen var bra den låg runt 20% och vatten massan var 60% och det var ungfär där den skulle ligga. Man fick veta också antalet muskler/fett fördelat i varje kroppsdel med men det kommer jag inte ihåg. Nåt som jag blev lite förvånad av var att jag knappt hade något inre bukfett, hon sa det att det är jätte bra när man tänker på sjukdomar och sånt.

Men den totala sammanfattningen av kroppen man fick av den här maskinen var ett nummer mellan 1-9 och där nio är det bästa. Jag hamnade på en 8 så det kan man ju inte klaga på alls, var helt enkelt ett toppen bra betyg. Fred fick 5 av 9, han hade knappt något kroppsfett alls men han var en mer senig typ så därav betyget 5. Men båda betygen var bra sa hon. Och vår kroppsliga ålder låg på låga 12 år både för mig och Fred. Känns ju ganska skönt att veta.

Hennes tips till oss var att våra kroppar skulle behöva ett mellanmål om dagen till och då helst mycket protein.

Slutsatsen: vi båda tyckte att det var super intressant och råder alla att ta nåt liknande test för att veta lite vart man ligger :).

Jobb i dag sen ikväll blir det Stockholm Fashion week med Michell inne i City :D!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Åsa. Andersson

Va intressant, det skulle jag också vilja göra. Det är ju toppen på om man får råd på hur man ska eller vad man ska göra också! Och du.. det där med Zakk. Jag är totalt såld på karln. Och allt är ditt fel ;D Men han är grym som artist,snygg som få! Haha.. Har kanske lyssnat för mkt på dom sen vi var på SRF. Kram på dig vännen!

2011-08-13 @ 11:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0