Terminologi!!

Det är vad vi ska lära oss nu på förmiddagen i skolan. Frisör termer inom yrket. Igår gick vi igenom skalp och hår cirkulation och om hur viktigt det är att borsta håret lääänge och mycket. Gärna med en svinborst för att det kan alla människor har oavsett om dom har nån hudsjukdom eller har känslig botten, ALLA kan använda den. När det var dags att pröva på varann så satt jag bara och njöt hela tiden :).

Sen blev det genomgång av hur man schamponerar och lite lätt skalpmassage på det. Hur skönt som helst.

Så fort vi börjar göra spännande och roliga uppsättningar och annat kul kommer jag lägga upp bilder. Nu ska jag njuta at min kopp kaffe innan jag behöver åka. Börjar känna att man blir väldigt trött av att både gå i skolan och jobba efter det men är bara veckan ut :).

Ha en toppen dag nu ♥


Jag igårkväll, trött efter skola och jobb. Gick igenom en av mina 6 böcker jag har fått. Mycket bra böcker med bra bilder och inspiration. Trisslotten jag fick av Fred som ligger på bordet vart det ingen vinst på :(.


Är ju bara tvungen att visa en bild från helgen. En liten ny kisse som har kommit hem till Fred´s familj. En trött liten sötnos, hon ser dock inte så liten ut i mitt knä :). Här ligger hon på Fred´s arm och sover......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0